Nestas - De Bever > Onze school > Over ons

Over ons

Basisschool De Bever staat sinds 1990 in de wijk Stadspolders. In dat jaar werd in het recreatiegebied De Merwelanden het bever-observatorium geopend. Een belangrijke gebeurtenis voor Dordrecht, en omdat de school dicht bij De Merwelanden ligt, was de naam voor de nieuwe school snel gevonden. De hoofdlocatie was in die tijd een schoolgebouw aan het Van den Broekerf, in het deelgebied Vissershoek. Als gevolg van een regeringsmaatregel moest de hoofdlocatie in oktober 1995 verhuizen naar de Chico Mendesring, in het deelgebied Oudelandshoek. Dit gebouw herbergt, naast elf klaslokalen, een speellokaal en diverse andere ruimtes. In dit gebouw zijn de Otto de Ontdekker-groep, BSO, PSZ en twee kleutergroepen en de groepen 3 tot en met 8 gehuisvest.